이재균은 바래진 역사, 세력에 의해 감추어진 것, 또는 개인이 무심코 지나치는 것 등 보이지만 보지 않는 것을 자세히 관찰하고 그것이 인간과 사회에 미치는 영향을 탐구한다. 이러한 탐구는 포텐셜과 아이러니가 공존하는 인간의 메타포를 시각화 하는 행위로 이어진다.
작업은 특정 이슈나 사건의 데이터를 수집해 해체하고 재배열하는 과정을 통해 개인과 세계를 연결하는 고리를 찾고, 이를 이미지로 재구성한다.
그의 작업은 <인간오류보고서>라는 제목의 큰 틀 아래에서 현대 지각의 전형성과 메커니즘을 탐구하는 <노 네임드>, <무기력한 경관은 해괴한 짐승을 그린다>, <뉴스페이스 스펙터클>, <뉴클리어 프로젝트> 등의 시리즈로 제작되었다. 또한 이재균의 작품은 6회의 개인전과 토탈미술관, 울산시립미술관 등 여러 단체전에 전시되었다.
Lee Jaekyun
born in 1995, Korea
works basde in Busan, Korea
e-mail jk3029zxcv@naver.com
mobile +82 10 4750 2762
instagram @pilfeel
Lee Jaekyun closely examines what is visible yet often overlooked—faded histories, narratives suppressed by power, and elements casually disregarded by individuals. Through this lens, he investigates how these phenomena influence humanity and society. This exploration evolves into the study of human metaphors, where potential and irony coexist.
His creative process involves collecting, deconstructing, and rearranging data from specific issues or events, aiming to uncover connections between the individual and the world, which are subsequently reimagined as visual compositions.
These works are unified under the overarching framework titled The “Human Error Report” and are developed through series such as ‘No Named (2014–2015)’, ‘The Weak Landscape Hides a Grotesque Beast (2018–2022)’, ‘Newspace Spectacles (2022–2024)’, and ‘Nuclear Project (2025–)’. These series probe the typologies and mechanisms of contemporary perception. Lee’s works have been featured in six solo exhibitions and numerous group exhibitions, including those at the Total Museum of Contemporary Art and the Ulsan Art Museum.